My cat likes to hide in boxes - lekcja 2: utrwalenie nazw krajów


Po lekcji 1, na której poznaliśmy angielskie nazwy krajów, lekcję drugą rozpoczniemy od krótkiej ich powtórki.

Możecie skorzystać z atlasów lub wyświetlić mapy na ekranie przez rzutnik. Znalazłam dla Was takie:



freeworldmaps.net




amazon.com

Przypomnijcie sobie kolory i flagi: nauczyciel opisuje kolory, dzieci podają nazwę kraju. Potem któryś z uczniów opisuję flagę.
Ale głównym celem tej lekcji jest (w końcu!) zapoznanie dzieci z książeczką.

Pokazuję dzieciom okładkę, wprowadzam słówko box. Próbujemy odszyfrować tytuł. Oglądamy książkę strona po stronie. Zadaję pytania: What country is it?, uczniowie odpowiadają po angielsku. Przy każdym obrazku z moim kotem, utrwalamy frazę My cat is in the box. Na tym etapie nie czytam książki, na razie zapoznajemy się z ilustracjami.

Następnie na tablicy rozwieszam mapki konturowe krajów, których nazwy już znamy.








Przygotowałam je dla Was i możecie je sobie pobrać KLIK. Nie są wyskalowane, więc wygląda jakby Francja była największym krajem - zwróćcie na to uwagę dzieciom. Możecie np. pobawić się mapkami ustawiając je od największej do najmniejszej - niech atlas im przyjdzie z pomocą.

Wieszam też flesze z kotami, o których wspominałam na 1 lekcji - możecie zrobić skany z książek lub pobrać plik do wydruku. 

Gdy to wszystko już wisi, uczniowie po kolei podchodzą do tablicy, a ja proszę ich: Put the cat from Brazil in France, please - i przyczepiają koty na odpowiedniej mapce. 
Potem wydawanie poleceń mogą przejąć uczniowie. 

Na sam koniec tego ćwiczenia możemy z uczniami podsumować, patrząc na układ kotów i map na tablicy: The cat from  Spain is in Germany. The cat from Norway is in Greece itd. Albo zrobić comprehension exercise, podając zdania, a uczniowie decydują czy to prawda, czy fałsz. 

Jeśli starczy Wam czasu, możecie teraz przeczytać całą książeczkę. Jak to zrobić, zaproponuję Wam w części 3.



Gdybyście dysponowali komputerem z dostępem do internetu, możecie wejść na stronę http://www.worldatlas.com/aatlas/world.htm i bardziej zagłębić się w temat krajów, poznać dokładniej te wspomniane w książeczce. Wybierając jakikolwiek kraj z rozwijanego menu u góry, dowiemy się o historii, kulturze, geografii, znanych obywatelach danego kraju. To w skrócie, bo jest tam jeszcze milion innych informacji: zdjęcia, dane statystyczne, demograficzne i jakie tylko chcecie. 


p.s. Zachęcam Was do polajkowania mojego profilu na FB. Dodaję tam materiały uzupełniające, informuję, jeśli przyedytowałam posta. Ostanio np. zamieściłam link do opracowanych przeze mnie materiałów do lekcji 1, o których nie wspominałam na blogu. A poza zagadkową niedzielą, podczas której zgadujecie piosenki, doszła jeszcze zagadkowa środa!



                                       

Komentarze

  1. Książka świetna, Twoje pomysły na lekcje fajne! Kiedy część 3? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa.

      Ehh ostatnio życie zabiera mi tyle czasu, nie mam kiedy przysiąść opisać wszystkiego, choć pomysłów nie brakuje.

      Usuń
  2. Witam,

    Świetny blog, jestem nim zauroczona!
    odnośnie tego PS- czy mogłabyś mi pokazać gdzie na fanpage'u są te linki do materiałów na pierwszą lekcję? :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty